Bir fikir platformu olarak hedefimiz ,kutuplaşmanın giderek arttığı,fay hatlarının keskinleştiği,siyasetçilerin sadece şehit cenazelerinde bir araya gelip konuştuğu ülkemizde,Yeni Siyaset Kültürü'nün oluşumuna katkı sağlayarak,Yeni Siyaset İnsanlarına ,Siyasette Bende Varım dedirtmek.

Yazı Dizisi - Kaderimizin Belirlendiği Yol İstiklal Yolu (2)

Bir önceki yazımda sizlere Kaderimizin Belirlendiği İstiklal Yolu ile ilgili ön bilgilendirmeler yapmıştım.

Bu yazımda güzergahları hakkında sizlere bilgilendirme yapacağım.

 İnebolu-Kastamonu-Ilgaz-Çankırı-Kalecik-Ankara arasındaki yola İstiklal Yolu olarak tanımlanmaktadır.

Bu yollarının işlevleri aşağıdaki şekildedir.

  • İstanbul’daki depolardan kaçırılan cephanelerin sevkiyatı yapılmaktadır.
  • Anadolu depolarındaki cephanelerin sevkiyatı yapılmaktadır.
  • Ankara hükümetine katılmak isteyen gönüllü askerler ve sivillerin sevkiyatı yapılmaktadır.
  • Dış yardımlarla gelen lojistik malzemelerin sevkiyatı yapılmaktadır.
  • Yerli üretim ve ganimetle sağlanan lojistik malzemelerin sevkiyatı yapılmaktadır.
  • Tekâlif-i Milliye Kanunu ile toplanan bütün malzemelerin sevkiyatı yapılmaktadır.

        Cephe gerisindeki yollarda bu işlevlerin birkaçı olmuştur ama, Başkumandan Mustafa Kemal’in “Gözüm Sakarya’da Dumlupınar’da, kulağım İnebolu’da” diyerek önemini vurguladığı “İnebolu- Kastamonu-Ilgaz-Çankırı-Kalecik-Ankara hattında bu işlevlerin hepsi ve daha fazlası olması, stratejik önemleri sebebiyle cephe gerisinin ana yolu olmuştur.

Bu yollar en güvenli ve stratejik öneme sahip hattı.Hattın tamamı İşgal edilmeyen topraklardaydı.İşgal edilmeyen toprakların deniz sahili sadece Karadeniz’di ama limanları (Bartın, Zonguldak, Samsun, Trabzon) düşman işgalindeydi. Fakat İnebolu sahilinde liman olmadığı için işgal altında değildi. Lojistik malzemelerin çoğu Karadeniz üzerinden geliyordu. İstanbul’a yakın ve Karadeniz sahilinin orta noktalarında olması avantajdı. Hat üzerinde ve çevresinde hiç iç isyan (azınlık ve Padişah yanlıları isyanı) yoktu. Hat üzerinde ve çevresinde yaşayan halk TBMM’yi destekliyor ve sevkiyatı gönüllü olarak vatan ve din aşkı ile yapıyordu. Cephe gerisinde Ankara’ya uzanan en kısa mesafeli hattı.

Doğu Anadolu’dan Karadeniz sahiline indirilen lojistik malzemeler ve Karadeniz’deki Türk limanlarına kaçak indirilen Rus yardımları, deniz yoluyla İnebolu’ya getiriliyordu.Ayrıca bu yollar,Ankara hükümetinin dünyaya açılan kapısı olmuş ve yabancı diplomatlar,gazeteciler ve işgal altında yaşamak istemeyen gönüllü meslek elemanlarının ( Doktor, hemşire, öğretmen, nalbant, terzi vb ustalar) ve zamanın aydınları tarafından  kullanılmıştır.

Kaynak : http://www.istiklalyolu.com , İstiklal Yolu Derneği Başkanı İsmail ÇAM

YAZAR HAKKINDA
Ali KARAABALI

Ali KARAABALI, 1985 tarihinde İstanbul’da doğmuştur.Lisans eğitimini Bilgisayar ve İşletme üzerine yapmıştır.Yüksek Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Siyaset ve Kamu Politikası üzerine yapmıştır.İş Hayatında Koç Holding Bünyesinde KoçSistem ve Bilkom firmalarında Uzman olarak görev almıştır. Şu an Samsung Türkiye firmasında Perakende Pazarlama Müdür Yardımcısı olarak çalışmaktadır. Ali KARAABALI , Sivil toplum kuruluşlarında aktif rol almış ve birçok sosyal ve eğitim projelerini hayata geçirmiştir. Çankırı Vakfı Gençlik Kolları Başkanlığı ve İstanbul Çankırı Gençlik Derneği (ÇanGenç) Başkanlığı görevlerinde bulunmuştur.Şu an Çankırı Vakfı Genel Sekreteri olarak görev yapmaktadır.Ayrıca Yeni Siyaset Kültürü Derneği ve  Temiz Toplum derneği üyesidir. Ortaokuldan iş hayatına atılıncaya kadar Ülkü Ocaklarında yer almış ve çeşitli görevlerde bulunmuştur.Ayrıca MHP Beşiktaş ilçe yönetimde bulunmuştur.Şu an Çankırılı Ülkücüler Platformu Koordinatörüdür.